joi, 8 octombrie 2009

Mai avem muzica in tara asta?

Ma uit zi de zi pe canalele de muzica romanesti si tot ce vad e muzica comerciala care nu dureaza mai mult de o vara sau ceva mai mult. La roadiouri exact acelasi lucru, insa mai gasesti cate un radiou care inca mai difuzeaza piese de calitate, dar foarte putine. In fiecare zi exact aceleasi melodii, exact aceeasi ordine. Te plimbi pe strada, si ce sa vezi, acelasi "sound" dar presarat cu manele de cea mai joasa speta. Acum ma intreb si eu de ce nu mai asculta lumea piesele adevaratilor muzicieni romani si nu doar. De ce nu mai ascultam Pasarea Colibri, Phoenix, etc.? Trupe care vor ramane pentru vecie in amintirea tuturor si le asculti cu placere ori de cate ori ai ocazie, trupe care au cantat si care canta "muzica". NU piese, ca sa citez pe cineva, "nasparlii". Unde sau dus anii cand lumea asculta ABBA, Bonnie M, Beatles, si lista ar putea continua. Nu sunt eu o persoana in varsta sa zic ca am copilarit cu melodiile lor dar de fiecare data cand le ascult trezesc ceva in mine, si iti dau o stare de euforie. Ce sa intamplat cu muzica clasica? Imi este dor sa aud pe cineva care sa zica: uite imi place Beethoven, Mozart, Vivaldi... sunt tot mai rare acele persoane. Cu durere o spun ca in cativa ani Romania va ramane "in criza de artisti". Vrem sa ascultam muzica nu bataia de joc care exista astazi pe piata muzicala romaneasca. Cantati acele melodii doar pentru ca va aduc bani nu ca sa fiti faimosi si sa ramana ceva bun in urma voastra!
Indiferent daca ma judeca lumea sau nu, pentru ceea ce am scris, dar mam saturat de incultura din Romania, de manelisti si de toate rahaturile muzicale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu